Biegnij, piesku! to gra dla dzieci w wieku 3+ która ma aż trzy różne tryby zabawy i jest uroczą grą edukacyjną. Z pieskami w roli głównej. ...

Gra edukacyjna Biegnij, piesku!

By | 09:30 Napisz komentarz
Biegnij, piesku! to gra dla dzieci w wieku 3+ która ma aż trzy różne tryby zabawy i jest uroczą grą edukacyjną. Z pieskami w roli głównej.

Biegnij, piesku! Kapitan Nauka

Recenzja gry planszowej Biegnij, piesku!

Dwa warianty zabawy, ale aż trzy tryby rozgrywki - z kolorami albo kształtami. Naszym celem jest dotarcie do mety wybranym przez nas pieskiem, zanim zrobią to przeciwnicy. Rzucamy kostkami by wylosować kolory, na które możemy przesunąć pionek. Po maksymalnie dwóch rzutach podejmujemy decyzję, gdzie chcemy psa przesunąć. Najlepiej jak najdalej :)


Biegnij, piesku! Kapitan Nauka

Ale zanim w ogóle rozpoczniemy wyścig, musimy zbudować trasę - rozpoczynać się ona musi od kafelka ze startem, a kończyć tym z metą - pomiędzy układamy resztę w dowolny sposób. Wyścig jest bardzo dynamiczny i emocjonujący! Ale pamiętajcie, że przeznaczony jest dla dzieci w wieku 3-7 lat i to one będą przeżywać z nim najwięcej radości. Gra ma proste zasady, ale dzięki temu dzieci chętnie będą po nią sięgać.

Biegnij, piesku! Kapitan Nauka

Dwa kolejne tryby gry mają miejsce na odwrotnych stronach plansz - dzielimy je kolorami, a każdy gracz wybiera jeden pionek i jeden kolor. Tworzymy z nich stos: kafelek ze startem na początku i metą na końcu, a pomiędzy nimi miejsce ma trzeci. Do tej gry potrzebne nam są kości z kształtami i czterema kolorami odpowiadającymi planszom - odkładamy więc brązową i fioletową do pudełka.

Gracze po kolei rzucają kośćmi jak w wariancie z kolorowymi łapkami. Tu będziemy przesuwać psy na jak najdalsze możliwe miseczki oznaczone kształtami. Możemy zdecydować się na wersję dłuższą, czyli w zależności od kolorów jakie się wylosują tylko ci gracze przesuwają swoje psy na dany kształt, lub w opcji dynamicznej i szybszej - każdy pionek jest przesuwany na kształt, a dodatkowo kolory jakie wypadną uprawniają ich posiadaczy do dodatkowego przesunięcia psa.

Biegnij, piesku! Kapitan Nauka

Gra ćwiczy spostrzegawczość, logiczne myślenie, koncentrację i koordynację ręka-oko. Występuje w niej duży element losowości (za sprawą kości), ale też mamy spory wpływ na to, co się na planszy zadzieje i gdzie naszego pieska przesuniemy. Trzeba uważnie sprawdzać możliwości, by mieć szansę dotrzeć do mety zanim zrobią to inni gracze.

Recenzja gry Biegnij, piesku! na YouTube:



---
Wpis w ramach współpracy z wydawnictwem Edgard.
Linki do Ceneo są linkami afiliacyjnymi.


Starszy post Strona główna

0 Comments: